ဝင္းထဲသို႔ ဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ ဖိနပ္လုပ္ငန္းခြင္မွ တူထုသံ၊ စက္ျဖတ္သံတို႔ ၾကားရသည္။ ဝင္းထဲမွာလည္း ဖိနပ္လုပ္ငန္းခြင္ လုပ္သားတို႔ ဟိုတစ္စု သည္တစ္စု။ ထိုဝင္းကား ဆင္ေျခာက္ေကာင္ဖိနပ္ လုပ္ကိုင္ေသာေၾကာင့္ ဆင္ေျခာက္ေကာင္ဝင္းဟုပင္ နာမည္တြင္သည္အထိ ေက်ာ္ၾကားေသာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ၂၈-၂၉ ၾကား၊ ၈၀-၈၁ ၾကားမွ ေရွ႕ေတာ္ေျပးဝင္းျဖစ္သည္။
မႏၲေလးဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ အိမ္ျပန္လက္ေဆာင္အျဖစ္ မႏၲေလးဖိနပ္ မွာယူၾကသည့္ေခတ္အထိ ျဖစ္ခဲ့ေသာ မႏၲေလး ဖိနပ္လုပ္ငန္းတို႔၏ ေခတ္ဦးတြင္ ေစာင္း ေကာက္ဖိနပ္၊ ပန္းသီးတံဆိပ္ ႐ႈမဝဖိနပ္တို႔ႏွင့္အတူ ဆင္ေျခာက္ေကာင္ ဖိနပ္သည္လည္း အပါအဝင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ မႏၲေလး ဖိနပ္၊ ဆင္ေျခာက္ေကာင္ ဖိနပ္၏ မူလ ပဲ့ကိုင္ရွင္ကား ဦးဟန္သိန္း ျဖစ္သည္။
ေစာင္းေကာက္ဖိနပ္ လုပ္ငန္းရွင္ ဦးလွေက်ာ္၏ တူလည္းျဖစ္ေသာ ဦးဟန္သိန္းသည္ ဖိနပ္လုပ္ငန္း ပညာသင္ ဘဝတြင္ ႏွစ္ ၂၀ ခန္႔ ပညာသင္ၾကားၿပီးမွ ဆင္ေျခာက္ေကာက္ အမည္ျဖင့္ လုပ္ငန္းခြဲၿပီး သားေရဖိနပ္မ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ ယခုမူ ဦးဟန္သိန္း ကြယ္လြန္သြားသည္မွာ ေျခာက္ႏွစ္ခန္႔ ရွိၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ဆင္ေျခာက္ေကာင္ဝင္းထဲတြင္မူ ဦးဟန္သိန္း၏ တပည့္ သားေျမးမ်ား ဦးစီးေသာ မႏၲေလးဖိနပ္ လုပ္ငန္းက တြင္က်ယ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။
မႏၲေလးဖိနပ္တို႔ ယေန႔ထိတိုင္
ရပ္တည္လာႏိုင္ျခင္း သမိုင္းေၾကာင္းကို ၾကည့္လွ်င္ လြယ္ကူခဲ့သည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ “လက္မႈကေန စက္မႈေျပာင္းၿပီး အရည္အေသြး ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ထုတ္ႏိုင္ဖို႔ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားခဲ့ၾကရတာ”ဟု ဦးဟန္သိန္း၏ သားျဖစ္သူ ဆင္ပ်ံကမၻာ ဖိနပ္လုပ္ငန္းမွ ဦးဝင္းျမင့္က ဆိုပါသည္။
ျပည္ပ ပစၥည္း တင္သြင္းမႈမ်ား ပိတ္ဆို႔ထားေသာေခတ္၊ အစစ အရာရာ ေဈးႏႈန္း စရိတ္ ႀကီးမားေသာ ေခတ္မ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့သည့္ မႏၲေလးဖိနပ္ လုပ္ငန္းတြင္ အခ်ိဳး အေကြ႔ မ်ားစြာ ရွိခဲ့သည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ ျပည္တြင္းထုတ္ကုန္ တစ္ခုအေနႏွင့္ အေျခခံ သံုးကုန္ျဖစ္ေသာ ဖိနပ္လုပ္ငန္းကို ျပည္တြင္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကသည္။ ရန္ကုန္တြင္ ဓားေမာက္၊ မႏၲေလးတြင္ ေစာင္းေကာက္ဟူ၍ အၿပိဳင္အဆိုင္လည္း ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ယခုအခါ ရန္ကုန္ဖိနပ္ဟူ၍ ထင္ထင္ရွားရွား မရွိေတာ့ေသာ္လည္း မႏၲေလးတြင္ေတာ့ ဖိနပ္လုပ္ငန္းမ်ားက အခိုင္အမာ ရပ္တည္ေနတုန္း။ ၁၉၅၀ ဝန္းက်င္က ႐ုပ္ရွင္႐ံု ေၾကာ္ျငာမ်ားမွာ မႏၲေလးဖိနပ္မ်ား ေနရာ ယူခဲ့သည္။ ၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္ ဝန္းက်င္ေလာက္က်ေတာ့ မင္းသား မင္းသမီးေတြပါ တန္းတန္းစြဲ ဂုဏ္ယူျမတ္ႏိုးစြာ ဝယ္စီးၾကေသာ မႏၲေလးဖိနပ္ဟူသည့္ေခတ္ကို ေရာက္ခဲ့သည္။
မႏၲေလး ဖိနပ္ဟု ေခၚၾကေသာ သားေရဖိနပ္တို႔၏ ဂုဏ္သတၲိမွာ ခိုင္ခန္႔သည္။ စီးရသည္မွာ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိသည္။ သားေရ အေကာင္းကို သံုးေသာေၾကာင့္ မပ်က္စီးလြယ္သလို ထိုသားေရ ဖိနပ္ေပၚ ထုထားေသာ တံဆိပ္သည္ပင္ ဂုဏ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ “႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယိုေခတ္တုန္းကဆို မင္းသား မင္းသမီးေတြျဖစ္တဲ့ ရန္ေအာင္၊ ရဲေအာင္၊ ေမဆြိ၊ ေက်ာ္သူ၊ ေနေအာင္၊ ဝင္းဦးတို႔ မႏၲေလးေရာက္တိုင္း လာတိုင္းၾကည့္ စီးၾကည့္ၿပီး ဝယ္ခဲ့ၾကတာေပါ့”ဟု ဦးဝင္းျမင့္က ဆိုသည္။
မႏၲေလးဖိနပ္တစ္ရံ ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ ကုန္ၾကမ္းအားျဖင့္ သားေရ၊ ရာဘာ၊ ကတၲီပါသည္းႀကိဳး စသည္တို႔ လိုအပ္ၿပီး အသံုးျပဳေသာ ကုန္ၾကမ္းမ်ားသည္ အဓိကအားျဖင့္ ျပည္တြင္းျဖစ္ ပစၥည္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ သားေရအတြက္ အညာ ေဒသတစ္ဝိုက္ သားသတ္႐ံုမ်ားမွ ကြ်ဲသားေရကို ဝယ္ရသည္။ ကြ်ဲတစ္ေကာင္လွ်င္ သားေရ ဘယ္ညာျခမ္း ႏွစ္ျခမ္းရသည့္ အနက္ သားေရသား ထူေသာ ေက်ာပိုင္း တစ္ဝိုက္ကို အဓိက အသံုးျပဳရသည္။ ထိုသားေရကို ေဆးနက္ဆိုး၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သဘာဝ သားေရ အေရာင္အတိုင္းေသာ္လည္းေကာင္း အသံုးျပဳၿပီး ဖိနပ္ခ်ဳပ္ လုပ္ႏိုင္သည္။
သားေရဖိနပ္ ေအာက္ခံ ေရာ္ဘာျပားကိုေတာ့ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာ ေမာ္လၿမိဳင္၊ သထံုစေသာ ေဒသမ်ားမွ ေရာ္ဘာမ်ားကို အသံုးျပဳရသည္။ ျခြင္းခ်က္အေနႏွင့္ မႏၲေလးဖိနပ္လုပ္ငန္းတြင္ ကတၲီပါစသာလွ်င္ ျပည္ပမွ တင္သြင္းရျခင္းျဖစ္သည္။
မႏၲေလးတြင္သာ အစအဆံုး ျပင္ဆင္ ထုတ္လုပ္ေသာ လက္မႈလုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ ဆင္ေျခာက္ေကာင္ သားေရ ဖိနပ္လုပ္ငန္းသည္ မဆလေခတ္က ႏိုင္ငံ့ အႀကီးအကဲမ်ား ျဖစ္ေသာ ဦးေနဝင္း၊ ဦးစန္းယုတို႔ပင္ မွာယူၾကသည္အထိ နာမည္ေကာင္းရခဲ့သည္။ ကုန္ၾကမ္းလည္း ရွားပါးေသာေခတ္ျဖစ္၍ ဖိနပ္တစ္ရံလွ်င္ ေအာ္ဒါ လႏွင့္ခ်ီ ေစာင့္ရေသာ္လည္း ဝယ္လက္ေဖာက္သည္တို႔ မျပတ္ခဲ့။
မူလ ၁၉၅၀ ဝန္းက်င္ လုပ္ငန္းစခဲ့စဥ္က သားေရဖိနပ္ တစ္ရံလွ်င္ ခုနစ္က်ပ္ေခတ္မွ ယခု ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ သားေရဖိနပ္ တစ္ရံလွ်င္ က်ပ္တစ္ေသာင္းဝန္းက်င္ ေခတ္အထိ ေဈးျမင့္တက္ခဲ့သလို လုပ္ငန္းလည္း ႀကီးလာသည္ႏွင့္အမွ် လုပ္သား ဦးေရလည္း ပိုတိုးလာသည္။ တိုးတက္လာေသာ လုပ္သား ဦးေရႏွင့္အတူ ဆင္ ေျခာက္ေကာင္ ဖိနပ္လုပ္ငန္းသည္လည္း လက္မႈမွ စက္မႈသို႔ တျဖည္းျဖည္း ကူးေျပာင္းၿပီး ထုတ္ကုန္ ျမႇင့္တင္လာခဲ့သည္။
သားေရဖိနပ္ ထုတ္လုပ္ရာတြင္ အဆင့္ဆင့္ ျပဳလုပ္ရၿပီး လုပ္သား ဆယ္ေယာက္ခန္႔ မရပ္မနား ျပဳလုပ္ရသည္။ သားေရျပား ကုန္ၾကမ္းကို ဖိနပ္ပံုၾကမ္း မလ်ာမီ ေလးေထာင့္ အျပားမ်ား အရင္ ျဖတ္ရသည္။ ေဆးဆိုးၿပီး တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ခန္႔ အေျခာက္ခံရသည္။ ထိုသားေရျပားမ်ားကို ႏွစ္လႊာကပ္ၿပီး စက္ႏွင့္ ဖိရသည္။ ေရွးယခင္ကေတာ့ လူအားျဖင့္ ေလးေပါင္ တူႏွင့္ ထုေသာ္လည္း ၁၉၈၄ ခုႏွစ္မွစ၍ မႏၲေလး စိန္ပန္းအရပ္တြင္ တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္သည့္ စက္ျဖင့္ သားေရျပားမ်ားကို ဖိႀကိတ္သည္။
ႏွစ္လႊာကပ္ၿပီးေသာ သားေရျပားကို ဖိနပ္ပံုစံအတိုင္း ပံုတိုင္းျဖင့္လ်ာကာ ပံုျဖတ္ရသည္။ ၿပီးလွ်င္ေတာ့ သည္းႀကိဳးတပ္ဖို႔ ေခါင္ေဖာက္၊ ခါးေဖာက္ရသည္။ ဖိနပ္တစ္ရံ ျပဳလုပ္ပံုသည္ ပညာသားပါသလို အဆင့္တိုင္းမွာလည္း သူ႔ပညာႏွင့္သူ ျဖစ္သည္။ ေဆးဆိုးျခင္း၊ သားေရသား အလယ္ကို ျခစ္စားျခင္း၊ ေကာ္သုတ္ တူထုျခင္း၊ ေခါင္ေပါက္ ခါးေပါက္ ေဖာက္ျခင္း၊ ပံုခ်ျခင္း၊ ျခစ္ႀကိဳးဆြဲျခင္း၊ ခါးထြင္း၊ ဓားလွန္၊ ေခါင္႐ိုက္၊ ေခါင္ပူး၊ ႀကိဳးထိုး၊ အေရာင္တင္ အဆင့္ဆင့္တြင္ နည္းစနစ္တက် ျဖတ္သန္းခဲ့မွသာ စီးသူ၏ ေျခဖဝါးတြင္ သားေရဖိနပ္ေကာင္း တစ္ရံက ေပးေသာ သက္ေသာင့္သက္သာရွိမႈ၊ အဆင့္အတန္းျမင့္မႈကို ခံစားႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
“အခုေခတ္မွာ ဖိနပ္လုပ္ငန္း အသစ္ေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာၿပီ။ တခ်ိဳ႕လည္း ေရွးနည္းေတြအတိုင္း မလုပ္ၾကေတာ့ဘူး။ ဦးေလးတို႔ ေခတ္တုန္းက ဆရာႀကီးေတြ သင္ေပးလိုက္တဲ့ ဖိနပ္ေကာင္း လုပ္နည္းစဥ္ဆိုတာ ရွိတယ္။ စုစုေပါင္း ၂၈ ခ်က္ေတာင္မွ။ အခုေတာ့ အဲဒီနည္းေတြ သိသူလည္း ရွားကုန္ပါၿပီ”ဟု ဦးဝင္းျမင့္က ဆိုသည္။
ဆင္ေျခာက္ေကာင္ဝင္းအတြင္း ဖိနပ္လုပ္ငန္း လုပ္သားတို႔ကေတာ့ တကုပ္ကုပ္ အလုပ္လုပ္ေနဆဲ။ မႏၲေလးဖိနပ္ လုပ္ငန္းသည္ လုပ္သားတို႔အတြက္ ေန႔တြက္ဝင္ေငြ ခိုင္မာေသာ လုပ္ငန္းဟုဆို ရင္လည္း မမွားေခ်။ ဖိနပ္လုပ္ငန္းႀကီး တစ္ခုလွ်င္ အမ်ိဳးသားလုပ္သား ၁၀ ေယာက္၊ အေယာက္ ၂၀ ခန္႔ကို အလုပ္ ေပးႏိုင္ၿပီး ဖိနပ္ဆိုင္မ်ားတြင္လည္း အေရာင္းဝန္ထမ္း မိန္းကေလးတို႔ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ ေပးႏိုင္ေသးသည္။ ထပ္ဆင့္ ေဖာက္သည္ ယူၾကသည့္ နယ္ကုန္သည္မ်ားအတြက္လည္း ဖိနပ္လုပ္ငန္းေတြကို အားထားေနရသည္။
ဆင္ေျခာက္ေကာင္ ဖိနပ္လုပ္ငန္း၏ အမွတ္တံဆိပ္ျဖစ္ေသာ ဆင္ေျခာက္ေကာင္ပံုသည္ သားေရဖိနပ္ တစ္ရံခ်င္းစီမွာ အထင္းသား။ “ႀကိဳက္သေလာက္စီး အၾကမ္း ခံေနရမယ္။ စီးတာမ်ားလို႔ သည္းႀကိဳးေတြသာ ျပတ္ရင္ ျပတ္သြားမယ္။ သားေရသား လံုးဝ မျပတ္ဘူး။ ဒီဖိနပ္ေပၚမွာ ၿမဲေနမယ့္ တံဆိပ္နဲ႔ထပ္တူ ကိုယ့္လုပ္ငန္းကို အာမခံႏိုင္တယ္”ဟု ဦးဝင္းျမင့္က ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ဆိုလိုက္ေလသည္။
ညီညီ
Credit: The Voice
No comments:
Post a Comment