အိုရွိဳး ကို ဗုဒၶဝါဒီ၊ မဟာယာနဂိုဏ္းသား၊ ဇင္ဘုန္းၾကီး၊ ဘယ္ဝါဒီ ၊ ညာဝါဒီ စသျဖင့္ ဘယ္လို တံဆိပ္ကပ္မလဲ မသိ။ နွစ္သက္ရာ တံဆိပ္ ကပ္ျပီး ထားေကာင္း ထားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သူေဟာေျပာခဲ့ရာ သေဘာ အမ်ားစု က ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ ဘယ္သူမဆို ဘာတံဆိပ္မွ မကပ္မိေစဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေတြးရွိတဲ့ သူ တစ္ေယာက္အတြက္ သူ႔ကိုေရာ ဘယ္တံဆိပ္နဲ႔ ကပ္ျပီး ဘယ္လို နာမည္ ေပး မလဲ။
ျမန္မာျပည္မွာ အိုရွိဳး ဆိုတဲ့ နာမည္ကို သိၾကသူေတြ ရွိတယ္လို႔ ဆိုေပမယ့္ သိပ္အမ်ားၾကီး မရွိဘူး။ ဇင္ဗုဒၶဘာသာ၊ တာအိုဘာသာ၊ ဟိႏၵဴ၊ အိႏၵိယ ဘာသာေရး၊ ဒႆန စသျဖင့္ အဲ့နယ္ပယ္ မွာ က်င္လည္ သူေလာက္သာ အသိမ်ားၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဆရာပါရဂူက အိုရွိဳး ရယ္လို႔ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ မေျပာခဲ့ေပမယ့္ သူ႔စာအုပ္ေတြက အိုရွိဳးရဲ႕ အရိပ္ စိုးမိုးထားတယ္လို႔ ေျပာထား ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္မွာလည္း အလားတူပါပဲ ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္က ဆရာပါရဂူရဲ႕ ၾကားခံ ဆက္စပ္ ေပးတာေၾကာင့္သာ သိခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုေနာက္ပိုင္း အိုရွိဳးရဲ႕ စာအုပ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က်ေနာ့ဆီမွာ ရွိလာပါတယ္။ အိုရွိဳး မူရင္းဘာသာ မဟုတ္ ေတာင္ အဂၤလိပ္လို အျပည့္အဝေတာ့ တိုက္ရိုက္ ထိေတြ႔ခြင့္ ရတယ္။ အဲ့အထဲက ၾကိဳက္မိတာေလး ရွိခဲ့ရင္ ကိုုယ္ထင္ရာ ျမင္ရာနဲ႔ ေပါင္းစပ္ျပီး တစ္ပုဒ္စ နွစ္ပုဒ္စ ေရးခဲ့တယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ေရးသမ်ွမွာ လည္း အိုရွိဳးရဲ႕ စာေတြထဲက အာေဘာ္ေတြ မ်ားပါတယ္။
တစ္ေန႔က မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ေမးတယ္။ “မင္းက အိုရွိဳးလို႔သာ ေျပာေျပာေနတာ၊ အိုရွိဳးဆိုတာ ဘယ္သူလဲ” တဲ့ ။ က်ေနာ္ ျပန္ရွင္းျပမယ့္ အစား http://www.osho.com/, http://www.oshoworld.com/ တို႔ကို ဝင္ၾကည့္ပါ လို႔ပဲ ေျပာခဲ့လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဟိုတစ္ေန႔က ဆရာရဲထက္ရဲ႕ အိုရွိဳး စာအုပ္ ထြက္လာပါတယ္။ ( က်ေနာ္ ျမင္ဖူးသေလာက္မွာ – အိုရွိဳးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဒီတစ္အုပ္က ထင္ထင္ေပၚေပၚ ပထမဆံုးပါ။ တကယ္လို႔ က်ေနာ္ မသိခဲ့ဘဲ အျခား ရွိရင္လည္း ေျပာနိုင္ပါတယ္ ) အဲ့အထဲက အိုရွိဳးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဆရာရဲထက္ရဲ႕ နိဒါန္းဟာ အိုရွိဳး အတၳဳပၸတၱိကို သိလိုသူေတြ အတြက္ အာသာ အနည္းငယ္ေတာ့ ေျပေလာက္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဆရာ့စာက နည္းနည္း ရွည္ေနပါတယ္။ သေဘာတရားဆန္ဆန္ ေတြက ၾကားမွာ နည္းနည္းပါေနတယ္။ အြန္လိုင္းေပၚ တင္လို႔ လြယ္ေအာင္ – က်ေနာ္ သိမိသေလာက္နဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႕ ကို ျဖတ္ေတာက္ ထားတယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကို ျဖည့္စြက္ထားပါတယ္။
တကယ္လို႔ အမွားအယြင္း တစ္စံုတစ္ရာ ရွိလာခဲ့ရင္ က်ေနာ့ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္သာ ျဖစ္ျပီး၊ သေဘာက် နွစ္သက္နိုင္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဆရာရဲထက္ရဲ႕ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း လက္ခံေပး ေစလိုပါတယ္။
ေဇယ်
……………………………………………………….
……………………………………………………….
အိုရွိဳး ( သို႔မဟုတ္ ) ညရဲ႕ သခင္
( ၁၉၃၁ – ၁၉၉၀ )
( ၁၉၃၁ – ၁၉၉၀ )
အိုရွိဳး ( Osho ) ရဲ႕ စာေပလက္ရာ ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ႏွစ္သက္သူေတြ ရွိသလို ၊ မႏွစ္သက္သူ ေတြလည္း ရွိတယ္။ အထူးသျဖင့္ အိုရွိဳးရဲ႕ စကားလံုးေတြ ဟာ ေျပာင္ေျမာက္တယ္ ။ စူးရွထက္ျမက္တယ္။ အိုရွိဳး အေၾကာင္းကို ေလ့လာေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ပထမ ဦးဆံုး အေရးၾကီးတာက ေလ့လာမယ့္သူဟာ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ အတိုင္း စိတ္ထားႏိုင္ဖို႔။ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့ သေဘာထား ရွိဖို႔ အဓိက လိုအပ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အိုရွိဳးရဲ႕ ေဟာေျပာစကား၊ သူ႔ရဲ႕ ဒႆနေတြဟာ အစဥ္အလာနဲ႔ လမ္းခြဲတယ္။ အနာဂတ္ လူသား အသစ္ရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကို ရည္စူး ေဟာေျပာေနတာ ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
အိုရွိဳးဟာ သူ႔ကိုုယ္သူ ျဖစ္တည္မႈ ပဓာန ဝါဒီ ( Existentialist ) စစ္စစ္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားသူ ျဖစ္တယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ကမၻာ့ စာေပ အနုပညာ နယ္ပယ္မွာ ရွိေနတဲ့ ျဖစ္တည္မႈ ဝါဒီေတြနဲ႔ေတာ့ မတူဘူး။ Existentialism ျဖစ္တည္မႈ ပဓာန ဝါဒကို ေရွ႕ေဆာင္ခဲ့ၾကတဲ့ ကဲဂီးဂတ္၊ ျပင္သစ္စာေရး ဆရာၾကီး ယန္းေပါဆတ္ ( Jean Paul Satre: 1905 )၊ ဆိုင္မြန္ ဒီဗူးဗြား ( Simone Debauvoir: 1908 ) နဲ႔ အဲလ္ဘတ္ကမူး တို႔ အယူအဆေတြဟာ အိုရွိဳးရဲ႕ သေဘာထားေတြနဲ႔ ျခားနားပါတယ္။
ဥပမာ ယန္းေပါဆတ္ရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈ ပဓာန ဝါဒက ဘုရားမဲ့ အယူအဆဘက္ကို တိမ္းညြတ္တယ္။ မတ္စ္ဝါဒ ကို အစားထိုးခ်င္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး အယူအဆ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္တယ္လို႔ ေဝဖန္ေရး ဆရာေတြက အကဲျဖတ္ပါတယ္။ အိုရွိဳးရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈ ပဓာန ဝါဒကေတာ့ ဘာသာေရး သေဘာတရားေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ယံုၾကည္မႈ နည္းလမ္း တစ္ခု ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။ တစ္ဖက္မွာလည္း သူ႔ရဲ႕ ေရးသား ေဟာေျပာခ်က္ အခ်ိဳ႕ဟာ ျဖစ္တည္မႈ ပဓာန ပညာေရး ဝါဒီ မာတင္ဘူဘာ ( Martin Buber 1876-1965 ) နဲ႔ ေဂ်ာ္ဂ်္ ကနီးလား ( George Kneller ) တို႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚမ်ိဳးနဲ႔ သြားနီးစပ္ေနတာလဲ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ဖက္မွာ တရုတ္ဒႆန ဆရာ ေလာက္ဇူ ( Lao Tzu ) ရဲ႕ ဒႆနေတြလည္း သြားတူေနတာမ်ိဳး ရွိပါေသးတယ္။
အိုရွိဳးဟာ ေလာက္ဇူနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အတြဲ ( ၅ ) တြဲ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ ေလာက္ဇူ ဟာ တရုတ္ဒႆန နယ္ပယ္မွာ စာပိုဒ္ေရ ( ၈၁ ) ပုိဒ္သာ ပါဝင္တဲ့ အတိုဆံုး အပါးဆံုး က်မ္းစာ တစ္အုပ္တည္း ေရးသားခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ( ဒါကလည္း အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ ေျပာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ယ္ကိုေတာ့ ေနာက္ပို႔စ္မ်ား မွ ရွင္းပါမယ္ ) ဒါေပမယ့္ ေလာက္ဇူဟာ တရုတ္ဒႆန ေလာကရဲ႕ ကနဦး ဆရာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အိုရွိဳး ေကာင္းေကာင္း နားလည္ ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာက္ဇူ ဆိုတဲ့ အဲ့ဒီ တရုတ္ပညာရွိၾကီး အေၾကာင္းကို က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ေရးသား ထားခဲ့တယ္။ အလားတူပဲ ဂရိေတြးေခၚရွင္ ပေလတိုနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး သူ႔အျမင္ကို ျပည့္စံုေအာင္ ေရးသား ခဲ့ျပန္တယ္။
ကမၻာ့သမိုင္းမွာ ထင္ရွားခဲ့တဲ့ ဒႆန ဆရာ၊ အေက်ာ္အေမာ္ ေတြ အေၾကာင္း သူ ဘယ္လိုပဲ ေရးခဲ့ ေရးခဲ့၊ အိုရွိဳးက အိုရွိဳးပဲ ျဖစ္ေနမယ္ ။ သူဟာ ဘယ္သူနဲ႔မွ ထပ္တူမက်တဲ့ သူ႔ အယူအဆ တစ္ခုလံုးကို သူ႕ကိုယ္ပိုင္ အေတြ႔အၾကံဳထဲကေန တည္ေဆာက္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔ အႏြယ္သစ္ တစ္ရပ္ဟာ ဘယ္လို ျဖစ္သင့္တယ္ ဆိုတာကို အဓိကထားျပီး သူေရးခဲ့ ေဟာေျပာခဲ့တယ္။ အိုရွိဳးဟာ လမ္းသစ္ တစ္ခု၊ ဂိုဏ္းဂဏ တစ္ခုကို တည္ေထာင္သူလို႔ ယံုၾကည္ထားၾကတယ္။ ဒီေနရာမွာ သူ႕ကို ၾကိဳက္တယ္၊ မၾကိဳက္ဘူး ဆိုတာေတာ့ အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလိုပဲ လြတ္လပ္တဲ့ အျမင္နဲ႔ သူ႔ကို ၾကည့္ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ေတြ႔ ျဖစ္ရပ္ေတြအရ အိုရွိဳးဟာ ရဲရင့္တဲ့ ဒႆန ပညာရွင္တစ္ဦး ဆိုတာရယ္၊ သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္ကို ထြန္းကားေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူ တစ္ဦး ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာရယ္ဟာ အထင္ရွားဆံုးပါပဲ။ ေခတ္သစ္ တရုတ္ စာေပ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အကဲျဖတ္ခ်က္ကေတာ့ အိုရွိဳးဟာ ၂၀ ရာစုရဲ႕ လ်ွိဳ႕ဝွက္ဆန္းၾကယ္သူလို႔ တင္စားေျပာဆိုတာကို ေတြ႕ရတယ္။
လက္ေတြ႔ ျဖစ္ရပ္ေတြအရ အိုရွိဳးဟာ ရဲရင့္တဲ့ ဒႆန ပညာရွင္တစ္ဦး ဆိုတာရယ္၊ သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္ကို ထြန္းကားေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူ တစ္ဦး ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာရယ္ဟာ အထင္ရွားဆံုးပါပဲ။ ေခတ္သစ္ တရုတ္ စာေပ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အကဲျဖတ္ခ်က္ကေတာ့ အိုရွိဳးဟာ ၂၀ ရာစုရဲ႕ လ်ွိဳ႕ဝွက္ဆန္းၾကယ္သူလို႔ တင္စားေျပာဆိုတာကို ေတြ႕ရတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ အိုရွိဳးစာေပနဲ႔ အိုရွိဳး အယူအဆေတြကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ဘာသာျပန္ ေရးသားသူဟာ စာေရးဆရာၾကီး ပါရဂူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ‘စိႏၱာမယ’၊ ‘ဘာဝနာမယ’၊ ‘ကေလး ျပႆနာ’၊ ‘အတၳကထာ’ စတဲ့ စာအုပ္ေတြဟာ အိုရွိဳးရဲ႕ လက္ရာေတြကေန ျပန္ဆိုထားတာ ျဖစ္ျပီး ယေန႔ ဆရာပါရဂူရဲ႕ စာေပလက္ရာ ရာခိုင္ႏႈန္း ၅၀ ေက်ာ္ဟာ အိုရွိဳးရဲ႕ ဒႆနမ်ားနဲ႔ ေရာေနွာေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
အိုရွိဳးရဲ႕ အမည္ရင္းက ရဂ်နီရွ္ ( Rajanish ) ပါ။ ဟိႏၵဴ ဘာသာမွာ ရဂ်နီရွ္ ရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္ဟာ ညရဲ႕ သခင္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ရပါတယ္။ ညဟာ အေမွာင္ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ စကားလံုး ျဖစ္ျပီး၊ အေမွာင္ထဲက သခင္ ဆိုတာ အေမွာင္ကိုခြင္း၊ အလင္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ကို ေျပာတာ ျဖစ္တယ္။ အေမွာင္ဟာ မေကာင္းမႈရဲ႕ သေကၤတ တစ္ခု ျဖစ္သလို အလင္းဟာ ေကာင္းမႈကို ထြန္းညွိျပတဲ့ နိမိတ္ပံုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေမွာင္ရဲ႕ သခင္ၾကီး ရဂ်နီရွ္ဟာ အလင္းကို ပိုင္ဆိုင္သူ ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို သက္ေရာက္ ပါတယ္။ ရဂ်နီရွ္ ဆိုတဲ့ အမည္ဟာ အဓိပၸာယ္ ရွိတယ္ ဆိုေပတဲ့ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ အိုရွိဳး ဆိုတဲ့ အမည္ကိုသာ ပိုလူသိမ်ားတယ္။ မ်က္ေမွာက္ ကာလမွာေတာ့ အိုရွိဳးကို သိသလို၊ အိုရွိဳး ေဖာင္ေဒးရွင္း ( Osho Foundation ) ကိုလည္း ကမၻာအရပ္ရပ္က သိေနၾကပါျပီ။ သူ႔ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရည္ေၾကာင့္ ၂၀ ရာစု အတြင္း ကမၻာအရပ္ရပ္မွာ အိုရွိဳးရဲ႕ ေနာက္လိုက္ ၊ ဒါမွမဟုတ္ အိုရွိဳးဝါဒီ အမည္ခံေတြ ေပၚထြန္း လာတာကို ေတြ႔ရတယ္။
ဒါေပမယ့္ အေမရိကန္ အစိုးရနဲ႔ ဥေရာပ အစိုးရေတြက အိုရွိဳးကို သိပ္မၾကိဳဆိုဘူး။ အိုရွိဳး ကမၻာလွည့္ တရားေဟာဖို႔ ျပည္ဝင္ခြင့္ ေတာင္းေတာ့ ဥေရာပ ႏိုင္ငံ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ျပည္ဝင္ခြင့္ မေပးဘူး။ ဒါဘာေၾကာင့္လဲလို႔ စူးစမ္းၾကည့္ရင္ အိုရွိဳးရဲ႕ အေတြးအေခၚနဲ႔ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈ အေပၚ သူတို႔ သံသယ ရွိၾကလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာေရး ဆိုင္ရာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈနဲ႔ ဆက္ႏြယ္မယ့္ ျပႆနာ ေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး အိုရွိဳးရဲ႕ ကမၻာပတ္ အစီအစဥ္က မေအာင္ျမင္ဘဲ ရွိခဲ့ရတယ္။
ဘာသာေရး သမားေတြနဲ႔ အေရွ႕တိုင္း ဝါဒီ အခ်ိဳ႕က အိုရွိဳးဟာ Sex လိင္ကိစၥေတြမွာ ေပါ့ေပါ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ရွိတယ္-တင္းက်ပ္တဲ့ သေဘာထား မရွိဘူးလို႔ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ေဝဖန္ၾကတာေတြ လည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အိုရွိဳးရဲ႕ အယူအဆေတြ ကေတာ့-
- လႈပ္ရွားမႈထဲမွာ တည္ျငိမ္မႈကို တည္ေဆာက္တယ္။
- အေနွာင္အဖြဲ႕ထဲမွာ လြတ္လပ္မႈကို ရွာေဖြတယ္။
- အတၱဟာ ေရခဲေတာင္ျပင္ၾကီးနဲ႔ တူမယ္။ ျပင္းျပတဲ့ ဆႏၵေတြ ျငိမ္းသတ္ျပီး စင္စစ္ ျငိမ္းခ်မ္းမႈဆီကို သြားမယ္။
- ေသျခင္းတရားကို အေစာကတည္းက သေဘာေပါက္နားလည္ ထားရမယ္။
စသျဖင့္ – ဒါေတြဟာ အိုရွိဳး အေတြးအျမင္ေတြထဲက ထင္ရွားတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အိုရွိဳးကို ၁၉၃၁ ခုနွစ္က အိႏၵိယႏိုင္ငံ မဇၥ်ိမေဒသ၊ မက္ဒရာပါရာဒက္စ္ ျပည္နယ္၊ ကုခ်ဝါဒါ ရြာမွာ ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ Jabalpur ေကာလိပ္မွာ ဒႆနိကေဗဒ အထူးျပဳနဲ႔ စိတ္ပညာ၊ ဘာသာတရား ကိုးကြယ္မႈဆိုင္ရာ ပညာရပ္ေတြကို သင္ၾကားခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၅၇ ခုနွစ္မွာ ( Sagar ) သာဂရ ျမိဳ႕ တကၠသိုလ္ရဲ႕ ဒႆနပညာနဲ႔ မဟာသိပၸံ ဘြဲ႕ ေရႊတံဆိပ္ဆုကို ရရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္း Jabalpur ေကာလိပ္မွာ ပါေမာကၡ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရင္း သူ႔ရဲ႕ နာမည္ဟာ ( Achary Rajanish ) အာစရိယ ရာဂ်နီရွ္ အျဖစ္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား လာခဲ့တယ္။
အိုရွိဳးဟာ ပါေမာကၡ တာဝန္နဲ႔ အိႏၵိယ တစ္နိုင္ငံလံုးကို လွည့္လည္သြားေရာက္ခဲ့ျပီး၊ သူ႔ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈကို ရွာေဖြ စူးစမ္းခဲ့တယ္။ လူအေျမာက္အျမား နဲ႔လည္း ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးခဲ့တယ္။ အမွန္မွာ အိုရွိဳးဟာ ပါေမာကၡတာဝန္ကို မထမ္းေဆာင္ခင္ ၁၉၅၃ ခုနွစ္၊ မတ္လ ၂၁ ရက္၊ အသက္ ၂၁ နွစ္မွာပဲ တရားရခဲ့တယ္လို႔ မွတ္တမ္းေတြက ဆိုပါတယ္။ တရားဆိုတာက သူကိုယ္တိုင္ ရွာေဖြေတြ႔ခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့ တရားကို ဆိုလိုတာပါ။ အဲ့လိုနဲ႔ ၁၉၆၀ ခုနွစ္မွာ ဘာသာေရး ဂိုဏ္းတစ္ခုလို ျဖစ္လာတယ္။ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံရဲ႕ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွာ အိုရွိဳး နည္းစနစ္ကို က်င့္သံုးတဲ့ တရားစခန္းေတြ ဖြင့္လွစ္ထူေထာင္ခဲ့တယ္။ ၁၉၆၆ ခုနွစ္ မွာ ပါေမာကၡ ရာထူးက ႏႈတ္ထြက္တယ္။ သူတီထြင္ ခဲ့တဲ့ တရားျပ နည္းစနစ္သစ္ ( Zorba the Buddha ) ကို အဲ့ဒီ တရားစခန္းေတြမွာ ျပသေပးခဲ့တယ္။ အဲ့နည္းေတြရဲ႕ အနွစ္ခ်ဳပ္က ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ နွစ္ျဖာစလံုး အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕မႈ၊ ေက်နပ္နွစ္သိမ့္မႈ စတဲ့ ခံစားခြင့္ေတြ ရရွိလာေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးတဲ့ နည္းေတြ လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
စင္စစ္က အိုရွိဳးဟာ အေနာက္တိုင္း သိပၸံပညာနဲ႔ အေရွ႕တိုင္း ဥာဏ္ပညာကို အခ်ိဳးညီညီ ေပါင္းစပ္ျပီး၊ အသစ္ျဖစ္တဲ့ သင္ခန္းစာတစ္ရပ္ကို ျပည့္စံု ၾကြယ္ဝေအာင္ ဖန္တီး ျပဳစုခဲ့သူလို႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔အႏြယ္သစ္ဟာ ဘယ္လို အေနွာင္အဖြဲ႕မွ မရွိဘဲ လြတ္လပ္ေနမယ္။ ျဖဴစင္တဲ့ စိတ္နဲ႔ မိမိကုိယ္တြင္းမွာ မိမိ အမွန္တရားကို မိမိ ျပန္ရွာေတြ႔ႏိုင္ဖို႔ ဦးတည္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ အက်ိဳးဆက္ အေနနဲ႔ ၁၉၇၀ အေစာပိုင္း ကာလ ေတြမွာ အေနာက္တိုင္းသား အမ်ားအျပားဟာ အိုရွိဳး ေနာက္လိုက္ေတြ ျဖစ္လာခဲ့ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ အနုပညာရွင္ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။
၁၉၇၀ ခုနွစ္မွာ အိုရွိဳးဟာ ဘံုေဘ ( မြန္ဘိုင္း ) ျမိဳ႕ကို ေရာက္လာတယ္။ အဲ့ဒီမွာလည္း တရားစခန္း ဖြင့္လွစ္ ေဟာေျပာခဲ့ျပီး ၁၉၇၀ စက္တင္ဘာလမွာ ဟိမဝႏၱာေတာင္တန္းက မနာလီ ျမိဳ႕မွာ တရားစခန္း အသစ္တစ္ခု ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျပန္တယ္။ အဲ့ဒီမွာ ဘာသာေရး ဂိုဏ္းၾကီး တစ္ခု စတင္ ထူေထာင္လိုက္ေၾကာင္း တရားဝင္ ေၾကညာခဲ့ျပီး အမ်ားက သူ႔ကို ( Bhagawan Rajanish ) သူေတာ္စင္ ရာဂ်နီရွ္ လို႔ သူေတာ္စင္ ဘြဲ႕ေပးအပ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အိုရွိဳး အၾကိမ္ၾကိမ္ ေျပာခဲ့တာက သူဟာ သာမာန္ လူတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျခား သာမာန္လူအမ်ားလည္း တရားကို ရွာေတြ႔ႏိုင္တယ္။ မိမိရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈ ၊ မိမိရဲ႕ ဗလာက်င္းထားတဲ့ စိတ္နဲ႔ မိမိကိုယ္ကိုယ္ လူသား အသစ္ ျဖစ္ေစရမယ္။ စသျဖင့္။
၁၉၇၄ ခုနွစ္မွာ အိုရွိဳးဟာ ( Maharastra ) မဟာရ႒ ျပည္နယ္၊ ပူးနားျမိဳ႕ကို ေရာက္တယ္။ အဲ့မွာလည္း တရားစခန္း ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ရာဂ်ာနီရွ္ ( ခ ) အိုရွိဳးဟာ ကမၻာတစ္ဝွမ္း ေက်ာ္ၾကားစ ျပဳေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အလားတူပဲ သူ႔ရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ေတြက ပိုျပီး က်ယ္ျပန္႔ ၊ ၾကြယ္ဝလာတယ္။ ဗုဒၶ၊ ေယရွဳ၊ မိုဟာမက္၊ ခရစ္ရွနား၊ ရွီဝ၊ မဟာဝီရ၊ ရွန္ဂရီလာ၊ နာရဒ စတဲ့ ဘုရား၊ သူေတာ္စင္ေတြ အေၾကာင္း၊ လူ႔ေလာက တစ္ခုလံုးမွာ ေပါက္ဖြား စီးေမ်ာေနတဲ့ ဒႆန အျခင္းအရာ ေတြ အေၾကာင္း သူေဟာေျပာခဲ့တယ္။ အဲ့လို ဒႆနေတြကို ေဟာေျပာရင္းနဲ႔လည္း က်င့္စဥ္ပိုင္းဆိုင္ရာေတြကို ပို႔ခ်ေပးခဲ့ေသးတယ္။ ေယာဂက်င့္စဥ္၊ တႏၱရ၊ တာအို၊ ဇင္၊ ဆူဖီ၊ ဟာဒီသ စတဲ့ ဂိုဏ္း ဂဏ ဝါဒ ဆိုင္ရာ ျပႆနာေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ နည္းစနစ္ေတြ အေၾကာင္း အေသးစိတ္ ေဟာေျပာခဲ့တယ္။ ဒါေတြတင္ မကေသးဘူး။ သူ႔ေခတ္အခါက အိႏၵိယ ႏိုင္ငံမွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ သူေတာ္စင္ေတြ အေၾကာင္းကိုလည္း ခ်န္လွပ္မထားခဲ့ဘူး။ ဂုဏ္ျပဳ ေျပာၾကားတာလည္း ရွိသလို ေဝဖန္ေရး လည္း လုပ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ဥပမာ – မဟတၱမဂႏၵီ အေၾကာင္းကို အေကာင္းဘက္က ေျပာခဲ့သလို အဆိုးျမင္ ဘက္က ေနျပီးလည္း ေထာက္ျပခဲ့တယ္။
သူ႔ေနာက္လိုက္ တပည့္အေပါင္းက အိုရွိဳး ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားစာအုပ္ အမ်ားအျပားထဲက လက္ေရြးစင္ စာအုပ္ ၆၀၀ ေက်ာ္ ကို ထုတ္ေဝခဲ့ျပီး ကမၻာ့ဘာသာေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ ျပန္ဆိုခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အိုရွိဳးက သူ႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ေဟာေျပာပို႔ခ်ခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဒီလို ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ “ကၽြန္ေတာ္ ေဟာေျပာ ေနတာဟာ ဝါဒ တစ္ခု မဟုတ္သလို ၾကံစည္ရမယ့္ နည္းနာ လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ေပးခ်င္တာက လူသားေတြရဲ႕လက္ရွိကေန ေျပာင္းလဲေပးမယ့္ သိပၸံနည္းတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္” လို႔ ဆိုပါတယ္။
၁၉၇၉ ခုနွစ္ တစ္ေန႔မွာ အိုရွိဳး တရားေဟာေနစဥ္ အတြင္း လူတစ္ဦးက သူ႔ကို လုပ္ၾကံဖို႔ ၾကိဳးပမ္းခဲ့တယ္။ ဒီလုပ္ၾကံမႈက ေအာင္ျမင္မသြား ခဲ့ေပမယ့္ အိုရွိဳးရဲ႕ က်န္းမာေရးက ရုတ္တရက္ ဆိုသလို ဆိုးရြားသြားခဲ့တယ္။ ၁၉၈၁ ေနာက္ပိုင္းက စျပီး ဘယ္ေဟာၾကားမႈမွ မလုပ္ခဲ့ေတာ့ပဲ ဝစီပိတ္ ေနလာခဲ့တယ္။ ၁၉၈၁ ခုနွစ္ မွာ Osho Centre ဗံုးကြဲတဲ့ သတင္းထြက္လာတယ္။ အဲ့သတင္းဆိုးဟာ ကမၻာအနွံ႕ျပန္႔သြားျပီး ၊ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေဝဖန္ေျပာၾကားခ်က္ နွစ္မ်ိဳး ထြက္ေပၚ လာခဲ့တယ္။ ပထမ တစ္မ်ိဳးက အိုရွိဳးဂိုဏ္းကို ဆန္႔က်င္တဲ့ အစြန္းေရာက္ ဝါဒီ တစ္ခ်ိဳ႕က လုပ္ၾကံေဖာက္ခြဲတာလို႔ ဆိုတယ္။ ဒုတိယ တစ္မ်ိဳးက ေပးေဆာင္ရမယ့္ အခြန္အတုတ္ေတြ မ်ားလို႔ ဒါကုိ ေရွာင္ထြက္ဖို႔ အတြက္ အိုရွိဳး ကိုယ္တိုင္က ဗံုးခြဲခိုင္းတာလို႔ ဆိုတယ္။ ဘယ္သူ ဘာပဲေျပာေနေန အိုရွိဳးဟာ သူ႔လမ္းအတိုင္း သူ ဆက္ေလ်ာက္သြားပါတယ္။
၁၉၈၁ ၊ ဇြန္လမွာ သူ႔တပည့္ေတြက အိုရွိဳးကို အေမရိကန္ ႏိုင္ငံကို ေခၚေဆာင္သြားၾကတယ္။ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ အိုရီဂန္ ေဒသမွာ ေျမဧက ၆၄၀၀၀ အက်ယ္အဝန္းကို အိုရွိဳးဂိုဏ္းသားေတြက ဝယ္ယူလိုက္တယ္။ အိုရွိဳးျမိဳ႕ၾကီး တစ္ျမိဳ႕လို ထူေထာင္လိုက္ၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီ ျမိဳ႕မွာပဲ အိုရွိဳး တရားစခန္း၊ အိုရွိဳးတကၠသိုလ္ေတြ တည္ေဆာက္ ဖြင့္လွစ္တယ္။ စီမံကိန္းေတြ ခ်ျပီး ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲ့ေဆာင္ရြက္ခ်က္ ေတြထဲက ရဂ်နီရွ္ ပူရမ္ ( Rajanish puram ) ဟာ ၾကီးက်ယ္ ထင္ရွားတဲ့ တရားရိပ္သာ ျမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၁ ခုနွစ္တည္းက ဘာမွ မေျပာေတာ့တဲ့ အိုရွိဳးဟာ ၁၉၈၄ မွာ တရားစတင္ ေဟာေျပာလာပါတယ္။ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံမွာ အိုရွိဳးရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အေမရိကန္ အာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း ပဋိပကၡ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ အိုရွိဳးရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကို ပိတ္ပင္ တားျမစ္တာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ၁၉၈၅ မွာ အေမရိကန္ အစိုးရဟာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပျပီး အိုရွိဳးကို စြဲခ်က္တင္တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ တရားစြဲဆို ေထာင္ခ်လိုက္တယ္လို႔ သိရတယ္။ ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မ်ွ ၊ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ – ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စာရင္းေတြထဲမွာ အေသးစိတ္ မေတြ႔ရပါဘူး။ အေမရိကန္ အစိုးရနဲ႔ အဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့တယ္ ဆုိတာေလာက္ပဲ အၾကမ္းဖ်င္းေတြ႔ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မွတ္တမ္းေတြအရ ေနာက္ပိုင္းမွာ မသမာသူတစ္ဦးရဲ႕ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ အိုရွိဳးဟာ ေဟလီယမ္ ဓာတုေဗဒ အဆိပ္ အခတ္ခံခဲ့ရတယ္လို႔ သိရတယ္။ အဲ့ဒီ အဆိပ္ဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ မ်ွဥ္းျပီး ဒုကၡေပးတဲ့ အဆိပ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၈၅ ခုနွစ္၊ နိုဝင္ဘာ ၁၄ ရက္ေန႔မွာ အမိႏိုင္ငံ အိႏၵိယကို ျပန္ေရာက္လာခဲ့ျပီး၊ ၁၉၈၆ မွာ ကမၻာ့လွည့္ တရားေဟာေျပာဖို႔ စတင္ စီစဥ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၂၁ ႏိုင္ငံက အိုရွိဳးကို ျပည္ဝင္ခြင့္ မေပးဘူး။ အဲ့ဒီ ႏိုင္ငံေတြမွာ ဂရိ၊ အီတလီ၊ ဆြစ္ဇာလန္၊ ဆြီဒင္၊ အဂၤလန္၊ အေနာက္ဂ်ာမနီ၊ ေဟာ္လန္၊ ကေနဒါ၊ ဂ်ေမကာ၊ စပိန္ စတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ ၁၉၈၆ ၊ ဇူလိုင္လမွာ ဘံုေဘ ( မြန္ဘိုင္း ) ျမိဳ႕ကို ေရာက္ရွိခဲ့ျပီး၊ ၁၉၈၇ ၊ ဇန္နဝါရီလမွာ သူ႔ရဲ႕ ဘူမိနက္သန္ ပူနား ျမိဳ႕ ( Osho Commune International ) ေက်ာင္းကို ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၈၈ ခုနွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၇ ရက္ ေန႔ ပူနားျမိဳ႕ အင္တာေနရွင္နယ္ စင္တာမွာ သူတရားေဟာေနတုန္း သူ႔တပည့္သား တစ္ေသာင္းေက်ာ္က သူ႕ကို အိုရွိဳး ( Osho ) လို႔ ေသာင္းေသာင္းျဖျဖ ဘြဲ႕ေပးၾကတယ္။ အဲ့အခ်ိန္က စျပီး အိုရွိဳး ဆိုတဲ့ အမည္ တိတိပပ တြင္က်ယ္သြားခဲ့တယ္လို႔ မွတ္တမ္းေတြက ဆိုပါတယ္။ အိုရွိဳး လို႔ ဘာေၾကာင့္ ေခၚရသလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ခန္႔မွန္း အေနနဲ႔ပဲ သိမိပါတယ္။ အဓိက ျဖစ္ႏိုင္တာက ဂ်ပန္ ဘာသာစကားက ယူတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဂ်ပန္ ဒႆန နယ္ပယ္က အိုရွိဳးရဲ႕ အေတြးအျမင္ကို ေလးေလးစားစား ၾကိဳဆိုခဲ့ၾကတယ္။ သူတို႔ကပဲ အိုရွိဳးလို႔ စတင္သမုတ္ခဲ့ပံု ရပါတယ္။ ဂ်ပန္ ဘာသာစကားမွာ အိုရွိဳး ဆိုတာ ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္ၾကီး လို႔ အဓိပၸာယ္ ရပါတယ္။ ၁၉၈၉ ေနာက္ပိုင္းမွာ အိုရွိဳး ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ပဲ ကမၻာတစ္ဝွမ္း နာမည္ေက်ာ္ၾကား သြားခဲ့တယ္။
မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနတဲ့ၾကားက ၁၉၈၉ ၊ ဧျပီလကေန ၁၉၉၀ ဇန္နဝါရီ ၁၆ ရက္ေန႔ အထိ ေန႔စဥ္မပ်က္ တရား ေဟာေျပာ ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဇန္နဝါရီလ ၁၇ ရက္ေန႔မွာေတာ့ တရား မေဟာေျပာေတာ့ဘဲ ရုတ္တရက္ ႏႈတ္ဆက္ျပီး အိပ္ေဆာင္ကို ျပန္သြားခဲ့တယ္။ ဇန္နဝါရီလ ၁၈ ရက္ေန႔မွာ သူ႔ရဲ႕ ဆရာဝန္က တရားခန္းမကို ေရာက္လာတယ္။ အိုရွိဳး တရား မျပႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း သတင္းပို႔လာပါတယ္။ တပည့္ ေယာဂီ အေပါင္းက ဝမ္းနည္း စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ၾကရတယ္။ ဇန္နဝါရီလ ၁၉ ရက္ ညေန ၅ နာရီမွာ ဆရာၾကီး အိုရွိဳး ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါတယ္။ အိုရွိဳး ကြယ္လြန္သြားတာဟာ ၂၀ ရာစု ဒႆန နယ္ပယ္ အတြက္ အစားထိုး မရႏိုင္တဲ့ ကြက္လပ္ၾကီး တစ္ခု ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဆရာ အိုရွိဳးရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ေတြ ထဲမွာ ကမၻာသူ ကမၻာသားေတြ အတြက္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ အျမင္၊ အေတြး ေပးသြားခဲ့ပါတယ္။ သူ႔စကား ၊ သူ႔အယူ အဆေတြက လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ နွလံုးသားထဲကို ၊ ဦးေႏွာက္ထဲကို စူးစူးရွရွ ထိုးေဖာက္ ဝင္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။
တကယ္က သူဟာ ေက်းလက္လူတန္းစား မိသားစု က ေမြးဖြားလာခဲ့သူ ျဖစ္ျပီး ငယ္ရြယ္စဥ္က ဂ်ိမ္းဘာသာဝင္ တစ္ဦး ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ သူေရးသားခဲ့တဲ့ က်မ္းစာေတြ အနက္ ထင္ရွားတဲ့ လက္ရာေတြက ဗုဒၶ၊ ဥပနိသ်ွဒ္က်မ္း၊ ဂီတာက်မ္း၊ မဟာဝီရက်မ္း၊ ဘဂဝါဂီတက်မ္း၊ ဟိႏၵဴ ဘာသာေရးက်မ္း၊ ကဗီရ၊ ဒါဒူ၊ ပေလတို၊ သုႏၵရဒတ္၊ အရွ္တာဝကရ၊ မဟာဂီတ၊ နိဗၺာန္ စတဲ့ စာအုပ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အိုရွိဳးဟာ အားလံုးထဲမွာ ဗုဒၶကို ပိုျပီး အရိုအေသ ေပးခဲ့တယ္ဆိုတာ သူေရးသား ေဟာေျပာခ်က္ေတြ မွာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ အိုရွိဳး ေရးသားခဲ့တဲ့ ထာဝရ တည္ျမဲေနေသာ ဓမၼတရား ( သနႏၱန ဓမၼ – အမည္ျဖင့္ ဆရာပါရဂူ ျပန္လည္ေရးသားခဲ့သည္။ ) ဟာ ဘုရားေဟာ ဓမၼပဒ ဂါထာေတာ္ အမ်ားကို သူ႔အယူအဆသစ္ နဲ႔သူ အနက္ အဓိပၸာယ္ ခ်ဲ႕ထြင္ ေရးသားခဲ့တယ္။ ဓမၼပဒ ဋီကာသစ္တစ္ရပ္လိုေတာင္ ျဖစ္ခဲ့ျပီး နာမည္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တစ္တြဲကို စာမ်က္နွာ ၃၀၀ ေက်ာ္ရွိတဲ့ ဓမၼပဒ ၁၂ တြဲကို ေရးသားခဲ့တယ္။ The Book of Ego, The Book of Man, The Book of Women စတဲ့ သူ႔ရဲ႕ စာအုပ္ေတြ မွာလည္း အံ့ဩစရာ ေကာင္းတဲ့ အေတြးအေခၚ၊ စူးရွတဲ့ အေရးအသား ေတြကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ သူ႔စာေပေတြဟာ ရိုးရွင္းတယ္၊ ရဲရင့္ ျပတ္သား တယ္။ အျမဲ သတိရေနၾကမယ့္ သူ ဆိုေလ့ ရွိတဲ့ စကားက –
“ရိုးရွင္းမႈဟာ ေရနဲ႔ ေလလိုပဲ၊ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္ေနပါေစ- ရွိခ်င္တာေတြ ရွိေနပါေစ- အဲ့ဒီ ရွိေန ျဖစ္ေနတာေတြက ထြက္ေျပးဖို႔ မၾကိဳးစား ဖို႔ပါပဲ။ ျဖစ္ရွိတဲ့ အတိုင္း သိျမင္ နားလည္ျပီး ေနထုိင္ႏိုင္ ရမယ္။ ဒီလို သိျမင္ လက္ခံျပီး က်င့္ၾကံ ေနထုိင္သြားျခင္း အားျဖင့္သာ ေျပာင္းလဲမႈ ဆိုတာ သူ႔အလိုလို ျဖစ္လာ ပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ေျပာင္းလဲမႈက ခင္ဗ်ားကို ပိုမိုျမင့္မားတဲ့ ေနရာ ယူေဆာင္ သြားပါလိမ့္မယ္”
No comments:
Post a Comment